View Single Post
Old 09-02-2025, 20:51   #13
geirs
ScanFlyer Gold

Default Re: God Søndag 09 feb. fra Suvarnabhumi, BKK

Quote:
Originally Posted by Futura View Post
God morgen fra BKK. Sitter å venter på avgang med Norse om 1 time, men flyet har enda ikke landet, så 1:12 sen ser det ut til. Blir nok 1 time forsinkelse på hjemvei også. Det tok av 19 min forsinket fra Oslo, så da får vi håpe det er mindre medvind og vi får glede av det på vår flight. Målt etter antall i kø til innsjekk, virker det som det blir ganske fullt, med mange som ikke hadde betalt for sete reservasjon. Heldig vis gikk Security og Emigration veldig greit i år. Automater på emigration, så null kø, mot ca 75min i fjor. Det skal bli deilig å komme seg hjem nå, etter 17 flighter med 13 selskap, innom 19 flyplasser i 13 land og bod på 24 hotell.
Flighten Med Myanmar National Airlines var av det begivenhets løse slaget. Vi var Airborne 17min før avgangstid og landet 58min før ankomst tid. De serverte 3 små toast stykker, 2 med tuna og 1 med gulost. Så kunne man velge Tea, Kaffe og eller brus, juice. Så var det et lite kakestykke til dessert. 737-800 hadde vinglets og sky interiør, men setene virket godt nedsittet. Inflight magasinet hadde alt skrevet på engelsk, interessant nok, da Myanmar International hadde masse på Burmesisk. Vi bodde på Grand BS Airport hotell i natt. Helt greit hotell. 12-15 min fra terminalen. Da flighten var utsatt rakk vi ikke å ta et bad i poolen i går men jeg rakk 20 min med svømming i morges. Frokosten hadde ikke det beste utvalget, men helt grei asiatisk standard, som også gjestene som virket å være 75% vestlige likte. For litt under 600kr er eet et helt greit hotell nær flyplassen, med gratis shuttlebuss. Om man bare hadde funnet den på BKK når man skal til hotellet. Vi tok en elektrisk taxi, som kostet 300 bath.
Nå har flyet til Norse kommet til gate, det er LN-FNA som skal ta oss hjem i dag. Den heter Hart of the valley. Jeg må innrømme at den nasjonalparken har jeg aldri hørt om. Dermed nytt individ på lista. Da har jeg prøvd 3 maskiner på mine 6 flighter.
Da får jeg ønske alle en fortsatt god dag, enten dere er på bakken, eller i lufta
Tok av fra OSL ikke før 18.05 ifølge FR24. Over 1 time med taxi og deice.
Så en god forsinkelse på avgang. Og nesten tatt inn igjen alt ved ankomst OSL i kveld.
geirs is offline   Reply With Quote