Quote:
Originally Posted by Polaris
Interessant, nå klarer ikke jeg å høre så godt i kaoset av et småbarnshjem, men om tekstingen er korrekt, oppfatter jeg problemet som at ground ikke gav riktig frekvens?
|
Det er korrekt, de ble sendt til tårnfrekvensen for de andre rullebanene (selv om de ikke leste den biten tilbake). De ble instruert til "monitor" så da skifter en frekvens og venter (hvis en kaller dem opp kan noen bli veldig sure fordi en skulle vente på å bli kalt opp av dem først). Der var trafikk på den siden av flyplassen så kommunikasjonen gikk som vanlig og ingenting vil virke unormalt for dem, med mindre de er lokalkjente.
De har ikke stop bar ved holdeposisjonene i
JFK (såvidt jeg husker), kun "wig-wags". De er riktignok veldig lette å se men hvis en ikke vet dette og er påpasselig kan en lett seile over dem, spesielt om en er litt usikker på hvor en skal takse. Det høres jo ut som om vedkommende på radioen har bortimot sovnet allerede.
Quote:
Originally Posted by Polaris
Overraskende om ground og tower ikke tar denne opp på internt møte og ser seg selv i speilet også.
|
Det tviler jeg på med den gjengen der! Med mindre det som skjedde i Washington gir dem en liten vekker, da... Dette er klassisk
JFK og US
ATC som jeg kjenner dem, de snakker i vei som om alle har New Yoyksk som deres morsmål.