Min ektefelle skulle lørdag kveld reise med
SAS SK974 fra
BKK til
CPH 22:50 lokal tid.
Flyet fikk teknisk feil etter det hadde gått fra gate, og ble stående i over 4 timer før passasjerer fikk gå av flyet.
I mens fikk enkelte melding om at de var ombooket til forskjellige flyselskap dagen etter.
Etter å ha blitt ført tilbake til gate i terminalbygningen ble det tilnærmet kaos. Etter flere timer ble det ordnet med hotell, men da en skulle til å ta bussen til hotellet, så konfiskerte ground service alle passene og det ble gitt en kvittering med Thai-logo om deponering av pass, og ingen annen info. Min ektefelle ankom Novotel Bangna kl 09:00 om morgenen uten å vite hvor passet var, eller hvordan han skulle få det tilbake.
Jeg forsøkte fra Norge å ringe både
SAS, Thai Airways og flyplassen, uten at noen kjente noen ting som helst kvittering for deponering av pass, og det var heller ikke mulig å finne noe info om dette på internett.
Jeg stiller meg spørsmål om hvordan
SAS kan tillate seg at deres ground handler Thai Airways konfiskerer passasjerers pass.
Når gruppen min ektefelle var i dagen etter kom tilbake til flyplassen, så ble det mye om og men, men
SAS klarte til slutt å hoste opp passet. Neste problem ble da immigration. Hele gruppa ble stanset i immigration og tatt til side da Ground Handler hadde tatt hele gruppa som allerede var sjekket ut av Thailand inn igjen, uten å gå stemple dem inn igjen.
Til slutt så gikk det bra for min ektefelle, men jeg leser i Fædrelandsvennen i dag om en annen gruppe hvor
SAS ikke klarte å finne passene like raskt, så hun som står frem mistet nok et fly og er ikke på vei hjem før i dag.
Hvordan i alle dager kan
SAS vedkjenne seg en slik dårlig service?