Quote:
Originally Posted by magtje
Mener å ha hørt at Alaska planlegger å skifte transfer trafikken til PDX nå som flyplassen er forbedret og utvidet. De planlegger vist for 5 connection bølger der så da er det vel naturlig at det blir økt "oregonsk" trafikk. Strukturen for 5 bølger (sikkert ikke fulle bølger enda) skal vist ligge inne i sommer i systemene deres.
Seattle er vist planlagt å forvandles til en mer O&D hub som vil bety en mer satsing på de større trafikk strømmer (inkl connections) mens sekundær ruter og connection flyttes til PDX. Litt som United med deres EWR (primær og O&D) og IAD (sekundær).
Har også hørt rykter om long haul til f.eks London og Tokyo fra SEA , men det er vel bare rykter nå.
|
Lurer litt hvem du hører på

Det er jo helt korrekt
PDX er forbedret og utvider, men dette var et prosjekt som utvider Avgangs Hallen og Ankommst Hallen som begge ble solid utvidet - men man mistet vel 2 Gater og ingen nye ble bygget.
Men Alaska flytter ikke transfer trafikk fra Seattle til Portland, de utvider i Portland så dette er vekst.
Seattle er vil være Alaskas store hub, selv om BA flyr til
PDX, har Seattle 2x Daglig BA, Aer Lingus, Japan Airlines fra One World. Alaska har jo North Terminal på SEATAC alene pluss Pier D og E (AA har litt ytterst på E).
Som nevnt i post 27 er Tokyo annonsert, sammen med Seoul. London om en finner slot er jo utmerket for AS som OneWorld medlem, med solid feed til og fra London (med unntak av Oslo

)