Quote:
Originally Posted by magtje
Ser det samme nå som jeg klikker på kartet.
Ser også det samme på arrivals at det kommer inn fly som skulle ha landet i 7-8 tiden (lokal tid).
ATL må ha sprengt Flightradar24 delay monitor siden den ikke viser høyere forsinkelser.
Forstår at det er begrenset med plass på ATL (har selv flydd til/ fra dit et par ganger), men å deise på North ramp, nord for rullebanene må være tungvint og forsinket ting enda mer. Ser at det fremdeles bruker de indre rullebanene (nærmest terminal/ concoursene) for takeoff.
Men som nevnt i en annen tråd i dag så er jo ikke akkurat dette området beregnet for slike værhendelser. De har i det minste vinterutstyr ser det ut til).
|
Som du sier. Begrenset plass. Folk jeg snakker med sier det er ofte kjappere med deice nord/sør vs ved terminal E.
Take off foregår på innerste rullebane fordi de må det. De innerste er lengre, samt at de ytterste er bedre tilrettelagt med tanke på approach systemer. Har ikke iPaden nær meg, men mener å huske at det ikke er rare greiene på de 2 indre baner. Slik været var i de siste dagene
var det lite valg.
Edit: Spiller liten rolle hvor deicing er under Delta IROP. Sannsynligvis en av verdens beste operasjoner, men når shit hits the fan er vi uheldigvis nærme bunnen på den lista