Og her er de offisielle sidene med info:
https://www.britishairways.com/conte...h-airways-club
Som Chriscross er inne på så må man huske på forskyvingen ifht fordeler m.v.
BA Silver <=>
EBG
BA Bronze <=>
EBS
En liten sammenligning ifht Oslo som startsted:
Før BA silver krever 600TP
- BA OSL-NYC t/r business (2x40+2x140) 360 TP (60% sølv)
- QR OSL-DOH-SIN t/r business: (4x140) 540 TP (90% sølv)
- AY OSL-HEL-SIN t/r buiness: (2x40+2x140) 360 TP (60% sølv)
Nå BA silver krever 7500 TP
- BA OSL-NYC t/r business (rev based I-klasse, 1750GBP): 1750 TP (23% sølv)
- BA OSL-NYC t/r business (rev based J-klasse, 5700GBP): 5700 TP (75% sølv)
- QR OSL-DOH-SIN t/r business (P/R/I-klasse, distance-based ): (6939 mi*2*0,25) 3470 TP (46% sølv)
- QR OSL-DOH-SIN t/r business (J/C/D-klasse, distance): (6939*2*0,5) 6939 TP (92% sølv)
- AY OSL-HEL-SIN t/r business (R/I-klasse, distance): (6237*2*0,25) 3119 TP (42% sølv)
Kort oppsummert i mitt hode:
- Alt av billige billetter har kraftig reduksjon (ikke overraskende)
- Man får TP på holidays, kredittkort og tilleggstjenester (lite aktuelt)
- Så en kraftig nedjustering på de fleste AA/IB/BA-flighter for de fleste av oss pga revenue based.
- Andre OW-Partnere er distanse-basert opptjening som også er en nedgang for "kortere" turer dersom man har full-flex business.
- Tidligere kunne man maksimere TP ved eks. å brekke en tur i to longhauls (eks OSL-DOH-SIN vs OSL-HEL-SIN), det gir nå minimalt med uttelling hos partnere, null uttelling hos BA
Når BA også har nedprioritert Oslo kriftig de siste årene (
LHR T3, dårlige connections etc) så har det blitt et helt håpløst program selv om man "bare" sikter på silver.