View Single Post
Old 18-12-2024, 14:19   #16
SK384
ScanFlyer Crusty

SK384's Avatar

Default Re: Glad onsdag från Chiang Mai

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Jeg tenkte "dette høres farlig ut" og googlet "cosylan + alkohol". Elsker at de fleste treffene er til forumet freak dått no (hvor du kan lese om bruk av alskens rusmidler) - og at selv de sier det ikke er å anbefale Cosylan omvandles til morfin inne i kroppen, og alkohol forsterker effekten. Morfin og alkohol er respirasjonshemmende, altså er det ikke rart at den dype søvnen inntrer. Den dype søvnen ligger og vaker mellom permanent dyp søvn og å våkne fra søvnen igjen. Virker som Sud har et høyere toleransenivå da han ikke har opplevd problemer, men dette anbefales iallefall ikke. Selv ikke fra rusmisbrukere.

(Har man langvarig hoste, bør man vel også oppsøke hjelp for å finne årsak og få en behandling, ikke kaste morfin over symptomene?)
Jeg holder meg til en ting av gangen. Det vi si alkohol drikker jeg nesten aldri. Med det jeg gjennomgår for tiden anbefaler legene er svært moderat forbruk, så jeg holder meg til det. Coslylan er effektivt ved skikkelig hoste. Jeg har av og til måtte ty til det selv, særlig ved tørrhoste. Det finnes kraftigere lut enn cosylan også. Har fått det på Riksen noen ganger i forbindelse med undersøkelser der en absolutt ikke skal hoste underveis.

PS. Håper virkelig det går bra med opphavet og han/hun får hjelpen som trengs og at han/hun kommer seg gjennom dette. Man må tenke positivt og ta kampen som forhåpentligvis gir gode resultater til slutt.