View Single Post
Old 06-12-2024, 08:19   #212
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Default Re: California-tråden

Quote:
Originally Posted by 88charlie View Post
Santa Monica er oppskrytt, Hollywood Boulevard er oppskrytt, Beverly Hills er oppskrytt. 30 amerikanske dinarer for en stusselig buffetfrokost på Marina Del Rey. Leiebil av typen Toyota Sienna i 4 dager kostet oss nesten 1000 USD. Tipskulturen er til å grine av, og da er det ikke en gang jeg som betaler når jeg reiser dit.

Har reist til USA 3-4 ganger i året de siste 15-20 årene og det blir bare verre og verre. Sjarmen er til de grader borte og man får nesten en sånn postapokalyptisk følelse av forfall. Avhengig av hvor man reiser lukter det så mye hasj at man frykter man kommer til å bli markert av labradoren på Gardermoen.

.
Det hørtes jo trist ut da. Er relativt ofte over dammen (ikke så mye som deg), men føler at sjarmen absolutt er der ennå - og som før går det litt ut på hvor man havner. Jeg føler faktisk at de har ryddet opp en del siste tiden som for eksempel på Vencie Beach, Santa Monicas hvor det var nesten ingen uteliggere igjen. De får gangene det luktet gress så var det nesten litt "koselig".

Beverly Hills synes vi er helt herlig.. Gå rundt å furte der fungerer dårlig - men bruker man litt tid og finner noen skikklig koselige dinere for frokost osv. så er det faktisk ganske hyggelig. New York så jeg ingen akopalypse ei heller i Miami (hvor de også har ryddet opp). Heldigvis kan man velge å ikke dra dit - men jeg trives bedre for hver eneste tur, og finner frem de positive områdene og stedene.

Polaris nevnte Palm Springs.. Herregud for et herlig sted..

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote