Quote:
Originally Posted by alb92
Hvordan får de logistikken til å gå rundt? Jeg var på et fly til LYR i sommer samtidig som det var et Finnair fly, og da var det ikke mye ekstra kapasitet på utenlands delen.
I dag var det 21 utenlands fly (når du inkluderer LYR begge veier), der det var 9 mellom klokken 0935 og 1230 (6 mellom 1035 og 1155)! Med kun 2 gater, så skjønner jeg ikke hvordan de får det til.
|
Avinor har laget en løsning der de kan sette opp midlertidige skillevegger når det er mye utenlandstrafikk. Disse blir tatt opp når det er mye utenlandstrafikk (eksempelvis lørdager og enkelte tidspunkt i ukedager). Dette gjør at gate 18-21 kun blir forbeholdt utenlandstrafikk.
Ankommende passasjerer på innland må i dette tidsrommet gå ned ved "gamle" ankomst (ved gate 22/23).
Stand 17 vil i tillegg bli brukt en del fremover på non-schengen maskiner. Her vil ankommende passasjerer gå opp en trapp og rett inn i passkontrollen. På avgang vil disse maskinene boardes fra 17.