Quote:
Originally Posted by Someone
Jeg tror du overdriver den norske oljebransjens behov for å dra til IAH, og det er også mangel på feed/hub partner i den enden. MCO er low yield, og HKG tror jeg de omsider har gitt opp. Markedet ditt har jo bare blitt dårligere siden sist.
|
Men det er et annet Skandinavisk behov ved
IAH som nok ikke vil forsvinne med det første. Shippingen i Galveston hvor blant annet et stort dansk rederi vel har en betydelig operasjon. I tillegg er jo
IAH en av de største byene i USA og med Texas på fremgang økonomisk og befolkningsmessig. En rute til
IAH også kunne dekke det hullet
SAS har i Sentral Sør USA.
MCO har vel vært utfordrende for europeiske flyselskaper, men det kan fungere som en lavfrekvent fritidsrute. Kanskje med flydeling med eventuell en annen lignende rute (f.eks San Juan).
HKG er både og tenker jeg. Hong Kong har faktisk kommet seg en del ihvertfall når det kommer til trafikken inn og turismen. Hong Kong er også trygg igjen for utlendinger så lenge man ikke åpent kritiserer myndighetene. Knekken Hong Kong enda sliter mer er at mange lokale har flyttet ut fordi de er i større fare (Svært mange av dem deltok i Tinanmen protestene i 1989).Men en ny rute til
HKG vil være en lower yield enn det var før pga finansbransjen ikke er det samme. Personlig kan jeg se for meg
HKG igjen om noen år, men ikke idag.
Ellers av aktuelle ruter er jo
GIG/
GRU,
MEX (SkyTeam partner Aeromexico),
NBO (SkyTeam partner Kenya Airways),
HAN/
SGN (SkyTeam Partner Vietnam),
BOM/
DEL,
AUH.