View Single Post
Old 22-10-2024, 22:56   #545
magtje
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2011
Location: SVG
Posts: 463
Default Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Jeg tror du overdriver den norske oljebransjens behov for å dra til IAH, og det er også mangel på feed/hub partner i den enden. MCO er low yield, og HKG tror jeg de omsider har gitt opp. Markedet ditt har jo bare blitt dårligere siden sist.
Men det er et annet Skandinavisk behov ved IAH som nok ikke vil forsvinne med det første. Shippingen i Galveston hvor blant annet et stort dansk rederi vel har en betydelig operasjon. I tillegg er jo IAH en av de største byene i USA og med Texas på fremgang økonomisk og befolkningsmessig. En rute til IAH også kunne dekke det hullet SAS har i Sentral Sør USA.

MCO har vel vært utfordrende for europeiske flyselskaper, men det kan fungere som en lavfrekvent fritidsrute. Kanskje med flydeling med eventuell en annen lignende rute (f.eks San Juan).
HKG er både og tenker jeg. Hong Kong har faktisk kommet seg en del ihvertfall når det kommer til trafikken inn og turismen. Hong Kong er også trygg igjen for utlendinger så lenge man ikke åpent kritiserer myndighetene. Knekken Hong Kong enda sliter mer er at mange lokale har flyttet ut fordi de er i større fare (Svært mange av dem deltok i Tinanmen protestene i 1989).Men en ny rute til HKG vil være en lower yield enn det var før pga finansbransjen ikke er det samme. Personlig kan jeg se for meg HKG igjen om noen år, men ikke idag.

Ellers av aktuelle ruter er jo GIG/ GRU, MEX (SkyTeam partner Aeromexico), NBO (SkyTeam partner Kenya Airways), HAN/ SGN (SkyTeam Partner Vietnam), BOM/ DEL, AUH.

Last edited by magtje; 22-10-2024 at 23:02.
magtje is offline   Reply With Quote