View Single Post
Old 20-10-2024, 10:52   #6
Futura
ScanFlyer Gold

Default Re: (Snart) Søndag!

Quote:
Originally Posted by SK384 View Post
God morgen fra Kongsberg sykehus. Her starter dagen 0600 med diverse målinger. Det blir nok en rolig dag her i dag, forhåpentligvis med noen besøk. Ellers er det jo RBK - Brann i dag som jeg må få med meg. Nå var det fine resultater i går sett med Brann øyne så vi får håpe Brann varter opp med festfotball og tre poeng. Ellers er det jo også en del annen sport på fjernsynet så jeg skal nok få dagen til å gå.

Jeg fikk bunkret opp litt mat fra butikken i går, så da skal jeg nok overleve elendige maten som serveres her.
God morgen til deg på et svelt-i-hjel-sykehus i vestre viken. Standarden på maten i Vestre viken er dessverre og merkelig nok, langt under OUS. Jeg lurer på om de budsjetterer med å servere dårlig mat, og middag så tidlig at mange går glipp av den, sparer dem for penger. I 2018 havnet jeg på Gastrokirurgisk på Ullevål med sprekt milt og nyre. Der var det 7 retter å velge blant til middag. 1 vegetar, 2 fisk og 4 kjøtt. Tilberedt på sykehusets kjøkken og pakket i porsoner som ble varmet i micro. Man kunne få mat når kroppen hadde anledning til å spise. På oppholdsrommet var det også brødmat yoghurt, melk, juice, kaffe og te når man hadde lyst, bare å ta for seg. Etter 5 dager på Ullevål var jeg atter en fri man, dog litt redusert. Friheten varte i 7 dager før jeg fikk problemer med fordøyelses systemet, jeg tok ingen sjanser og dro på Bærum Sykehus. Hver gang jeg var til undersøkelse gikk jeg glipp av et måltid. De fant ut det var gallestein som blokkerte og når jeg først var innlagt så kunne de like gjerne operere meg, noe som krever 24 timer faste, så etter frokost dag 2 kunne jeg ikke spise lunsj og middag eller frokost neste dag, så, ved lunsjtider ble det operasjon, og jeg kom tilbake på rommet kl 15.30, da var middags serveringen over for lengst. Neste måltid var da frokost neste dag, jeg ville da vært 48 timer uten mat. Jeg måtte spørre, så kom de med noen brødskiver, med pålegg jeg egentlig ikke liker. Dette er altså på GK hvor de fleste er da de har problemer med fordøyelses systemet og kanskje ikke har klart å ta til seg næring på flere dager. Nei takke seg til OUS
Futura is offline   Reply With Quote