View Single Post
Old 16-10-2024, 13:25   #18
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Default Re: Mens vi venter på SudCaravelle og Abu Dhabi…

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Uansett etter en dag i Dubai satte vi kursen mot Abu Dhabi, en 4 felts motorvei gjennom sand og sand dyner med mere, det jeg husker som et lite avbrekk var at Busssjåføren pekte på noe som lignet en SUV i stor fart mot motorveien og mumlet noe om beduiner - ganske riktig rett foran oss kom en Mercedes G 500 som via et solid hopp opp motor veien krysset de 4 feltene - all trafikk «slammed on the breaks» som min nevø ville ha sagt det, og forsvant videre inn i ørkenen paa den andre siden….
"Artig" at du nevner dette.. Vi snakket faktisk om dette i går og risikoen. Jeg dro ca en gang i uken til Abu Dhabi under perioden i Dubai - og det var mer eller mindre med livet som innsats. Nå er det vel åtte felter, men den kjöringen som skjer på de 70 minuttene er definitivt ikke bra. Fartsgrensen er 140 og boksene blitzer på 150. De lokale gir F og full gass, indiderne går fra 190 til 140 og tilbake igjen med sinnsyke rykk, britene vingler frem og tilbake og lager kvalm. Så vel bilvrak med fatale fölger i alle fall anhver gang.

Når du kom hjem på kvelden var du stöl i lukkemuskler og trenke en debrief med Mr Miller for å kunne sove. hvi du lå i 160 i ytterste felt på venstre side kunne det fort komme en Land Cruiser V8 i nädstopp-feltet i 200 mens det sprutet palmekvister og gamle dekk-rester over hele fjøla. Skal faktisk den ruten om et par uker og greuer meg faktisk..

Vi elsker vel avsporinger? Jeg hadde også en tur fra Fujairah på vei hejm til "endelig helg" hvor jeg kjørte feil og mått en lang strekke tilbake i ørkenen. Da tenkte jeg at da kan jeg alikevel sjekke hvor fort denne firmabilen går (en Infinity SUV) Problemet var at jeg da passerte en skjult boks OG at grensen var av en eller merkelig grunn 80... Den passerte jeg på målte 210 og da kontaktet politiet mitt firma og skulle hente bilen. Etter mye om og men fikk vi betalt ut bilen (i steden for beslageleggelse), en ganske saftig bot, 10 prikker i førerkortet samt at jeg måtte gå to dager på trafikksikerhetskurs hos politiet. (her mente sjefen min at jeg mått bruke feriedager). Dette lærte jeg utrolig nok av..

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote