Quote:
Originally Posted by Fnate
Begge deler.
Slettet kommentaren min i går straks jeg hadde postet, siden det var sent på kvelden og jeg hadde drukket litt vin. Men nå er jeg komfortabel med å skrive det. Det virker som du synes det er ok å reise med barn uten å betale for setevalg ettersom det "alltid ordner seg ig om ikke så flytter noen andre pax seg".
Om jeg forstår deg rett synes jeg det er helt utrolig arrogant og noe av det, om ikke det, mest irriterende jeg opplever på fly. Jeg er veldig glad i barn og sutrer ikke over barn som gråter eller løper litt opp og ned. Men foreldre som ikke gidder booke seg seter slik at jeg må flytte meg fra setet jeg faktisk har booket driver meg opp etter veggene når det skjer.
|
Her mener jeg du halvveis «retter baker for smed» eller hva det nå heter.
Selvsagt skal passasjerer som har betalt for et spesifikt sete slippe å flytte seg, og hadde selv sagt nei, med mindre det er snakk om et bedre sete. @fluxie har jo en glimrende historie der. Så ansvaret hviler faktisk på flyselskapet her.
Samtidig mener jeg det er unødvendig av flyselskap å splitte opp familier med småbarn. Men vil man ikke betale får man heller ta til takke med rad 33A-D og boardinggruppe 15 eller noe sånt.
Ellers «liker» jo selv flyselskapene i blant flytte deg rundt etter du har valgt sete. Det skjedde den eneste gangen jeg måtte stokke om manuelt på hvor vi satt. Så måtte skremme bort en dame med en 10mnd så hun fikk flytte seg 2 rader men fortsatt midtgang
Ellers har vel selv Ryanair en løsning hvor det holder kjøpe 1 sete også havner opptil 4 barn på setene ved siden av. En slags grei mellomting.
Eller husker jeg som 13 åring vi skulle til London og vi med vilje hadde splittet oss, så både brodern og jeg skulle få vindussete og vi plutselig ble «tvangssamlet». Var ikke god stemning da vi så måtte sitte ved siden av hverandre