View Single Post
Old 18-09-2024, 13:57   #4
RetFL
Newcomer

Default Re: SAS sommerprogram 2025

Quote:
Originally Posted by Jccl View Post
Jo jag är nog gladast svensk av alla

Inte helt enig i synsättet att CPH utvecklas på bekostnad av ARN. Vill helst inte göra det här till en CPH vs ARN diskussion, men har läst den förrut ett par gånger.

Nu var det också jag som drog upp BRA-Bromma-ARN i den här tråden (vilket var nog fel tråd) men förstår att en del opponerar sig är att ARN är inte lika tillgänlig (tåg eller metro) + att det är en stor fysisk flygplats dvs man skall gå en del för att komma till gaten. Men enig med dig att i det stora så är det nog rätt for Stockholm att så mycket som möligt koncentreras till en flygplats.
Att direktlinjer trafikeras av andra än SAS förlorar bara SAS på. Att som boende i mälardalen byta flyg på ett rörigt Kastrup, efter en kort flygning är inget som lockar. Byte i MUC eller AMS föredrar jag och många med mig alla dagar i veckan. Ett bekymmer på riktigt är att ett dansk flygbolag köper ett norskt för att flyga en begränsad inrikestrafik, varför finns det inga svenska aktörer? Inte mint ur beredskaps synpunkt är detta ett dilemma.
RetFL is offline   Reply With Quote