View Single Post
Old 18-09-2024, 12:21   #2
jikswoboB
Qwerty

jikswoboB's Avatar

Default Re: SAS sommerprogram 2025

Quote:
Originally Posted by Jccl View Post
Tror inte svenskarna är överdrivet positiva. Speciellt efter nyheten om att efter BRAs samarbete med SAS så slutar inrikes i Sverige att trafikera Bromma. All inrikes går över ARN framöver.
Beror väl på vilken svensk du frågar, för du är ju svensk verkar gladast av alla? 🙂

Frågar du mig som bor i Sthlm är det ju känslan att CPH utvecklas på bekostad av ARN men det finns såklart en logik i att det satsas på ett nav istället för flera. Att långlinjerna hamnar i CPH kan jag leva med men om de direkta förbindelserna ut i Europa blir sämre från ARN pga den nya strategin vore det rätt sorgligt. Stockholm som region tjänar ju knappast på att bli än mer en avkrok än vad det är idag och för mig personligen är det segt att behöva flyga via CPH om jag ska till Paris eller en nån annan större stad i Europa.

Förövrigt är de som beklagar sig över att slutet verkar vara nära för Bromma de som bor på Gotland eller företagsledare som gillar att en flygplats nära stan. För Sverige och Stockholms del tror jag det är bra att flyget koncentreras till ARN. Makes sense att ha all inrikes och utrikes samlat på en flygplats och kommer bara stärka ARN. Såklart trist att bli av med en city-nära flygplats men marknaden har liksom talat.
jikswoboB is offline   Reply With Quote