Tipper grunnen til at A321LR puttes på
OSL,
ARN og tidlig
CPH avgangen til/ fra
JFK har med gates. Det har vel stort press på Widebody gates i akkurat de tidspunktet og dagens T1 har om jeg ikke tar feil 3 gates som kun tar narrowbody.
Med A321LR på alle ruter så får man slinget maskinene til/fra vedlikehold som gjøres vel i
CPH på en grei måte.
OSL og
ARN får sikkert tilbake WB på New York igjen fra 2026 når LH flåten er utvidet og
SAS har flyttet inn i nye T1 som vil ha ledige WB gates.
Og med 3 frigitte A330 så åpnes det jo muligheten for flere nye LH destinasjoner. Nå går vel 1 av de bort allerede ifb med annonserte upgauging på eksisterende ruter.
Bet forresten merke på slutten artikkelen at
SAS Norges sjef nevnte om 2 daglige New York flighter.
Kan det faktisk bety at Delta også kommer inn med 1 daglig flight til både
OSL og
ARN for å komplementere
SAS?
CPH flyr de jo allerede til og skal øke frekvensen neste år.
Eventuelt at
SAS faktisk vil betjene både
EWR og
JFK fra alle 3 hovedstedene.