View Single Post
Old 17-09-2024, 12:04   #18
janusk
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 289
Default Re: SAS sommerprogram 2025

Quote:
Originally Posted by magtje View Post
Tipper grunnen til at A321LR puttes på OSL, ARN og tidlig CPH avgangen til/ fra JFK har med gates. Det har vel stort press på Widebody gates i akkurat de tidspunktet og dagens T1 har om jeg ikke tar feil 3 gates som kun tar narrowbody.
Med A321LR på alle ruter så får man slinget maskinene til/fra vedlikehold som gjøres vel i CPH på en grei måte.
OSL og ARN får sikkert tilbake WB på New York igjen fra 2026 når LH flåten er utvidet og SAS har flyttet inn i nye T1 som vil ha ledige WB gates.

Og med 3 frigitte A330 så åpnes det jo muligheten for flere nye LH destinasjoner. Nå går vel 1 av de bort allerede ifb med annonserte upgauging på eksisterende ruter.

Bet forresten merke på slutten artikkelen at SAS Norges sjef nevnte om 2 daglige New York flighter.
Kan det faktisk bety at Delta også kommer inn med 1 daglig flight til både OSL og ARN for å komplementere SAS? CPH flyr de jo allerede til og skal øke frekvensen neste år.
Eventuelt at SAS faktisk vil betjene både EWR og JFK fra alle 3 hovedstedene.
Som jeg læser det fortsætter man med 330 på EWR og tilføjer JFK med 321.
janusk is offline   Reply With Quote