Quote:
Originally Posted by magtje
1. SAS og Delta fikk i forrige uke godkjent codeshare avtalen de søkte om for ruter internt i USA og Europa. De har enda ikke søkt om Transatlantisk codeshare og JV.
2. Grunnen til at SAS nok har A330 på CPH- EWR er for å kunne rotere maskinen til/fra OSL og ARN som begge går med A330 på sommerstid og for å slippe å måtte repo flyet som de vel ikke har tid til i et travel trafikkprogram.
Og grunnen til at de flyr og nok enda vil fly en stund på EWR er rett og slett mangel på ledig gate/ kapasitet på JFK.
Den vil bedres i 2026 da nye Terminal 1 (som SAS skal inn i) og nye Terminal 6 er ferdig. Da flyttes nok alle 3 rutene fra EWR til JFK (muligens bortsett fra en A321LR rundtur fra CPH).
|
Stemmer, alt dette er jo blitt nevnt nylig så det burde jo jeg fått med meg.
Delta vil jo også fly 763 på
JFK-
CPH, men her vil man altså ikke selge billetter til hverandres flyvninger?