Quote:
Originally Posted by KnutW
Flåten stemmer nok bra for tidlig 2000-tall, muligens med unntak av TU-134 og 772? Jeg husker ikke nøyaktig når de forskjellige typene ble faset ut, men TU-134 bråkte så mye at den ble kastet ut tidlig fra Vest-Europa og EU. Og flesteparten av de gamle Warszawapaktlandene ble jo EU-medlemmer, så den gikk kun innenriks på slutten.
B777-200 var et leasingopplegg med bistand fra Boeing og den ble veldig dyr for Aeroflot. Mener å huske den kostet dem 100.000 USD i døgnet.
Jeg fløy den nest siste TU-154 ruten OSL- SVO- OSL 17.august 2008 og tror 154’en gikk ut av flåten året etter.
Hadde en tur med IL-96 i 2009, og tror de også forsvant ikke lenge etterpå.
Da jeg fløy hhv 154 og 96 var det ingen førsteklasse, men biz var i samme konfigurasjon som første på tegningene dine, hhv 2+2 og 2+2+2. Det kan virke som den biz-klassen de har på tegningene ble fjernet og førsteklassen omdøpt til biz.
|
Jeg har bladd meg gjennom tidtabellen og det jeg har funnet ut angående TU134 fra den tiden er at den ble bare brukt innenriks med noen unntak. Den ble brukt brukt på to ruter til Ukraina (Kyiv og Simferopol) og Yerevan i Armenia. I samme tidtabell ser jeg også at Tarom brukte den fra Buchuresti til Moskva.
Jeg var innom kontoret mitt i dag og da benyttet jeg sjansen til å rydde litt. På et kontor til en matematiker så finnes det som seg bør og hør en del gamle tidtabeller også. Jeg skal ta dem med hjem en dag og se om det er noe spennende der.