Quote:
Originally Posted by LN-HFH
Mye av argumentasjonen gjennom mediene legger vekt på at de gjerne vil ha mer og bedre av mye, men er det kanskje noen goder som de kabinansatte har som kan ofres for noen prosent bedre lønn?
F.eks vet jeg om bekjente som har tilgang på ID-biletter pga at slektninger jobber i kabinen. Å fylle opp innenriksnettet med folk som får sterkt rabatterte priser koster jo, isteden for at de betaler prisen vi dødelige må ut med. Er dette noe de ansatte kan være villige til å ofre?
|
ID biljettsförmånen är knappt värd någonting idag med load factors på 80+% Är flyget fullt står du där och med nog oflax kostar det betydligt mer i extra hotellnätter än vad en vanlig biljett hade kostat. Så det är INTE på bekostnad av andra pax dessa personer sitter ombord. Jag är inte kvar i branschen sedan LÄ
NGE men redan på min tid valde jag ofta vanliga biljetter framför ID. Crew får sina schedules 15 i månaden före och då är ID många gånger enda chansen att få en biljett (med tidigare nämnd risk).
Det blir samma som att attackera bankanställda för att dessa betalar mindre för sina bolån på bekostnad av mig som kund i banken eller bilförsäljaren som får rabatt på sin bil på min bekostnad.