Nå er vel Brussels Airlines siste selskap LH gruppen kjøpte opp (2018), hvis man ser bort fra
ITA Airways som tross alt er et av de mest konkurranseutsatte markedene i Europa (de største
ITA, Ryanair, Wizz Air, easyJet, Neos, Aeroitalia). Mens Spania som også er konkurranseutsatt -
MEN ikke like mye likevel da
IAG eier både Iberia (+LEVEL) og Vueling som er de store aktørene i Spania i tillegg til Air Europa og Ryanair. Dermed ville det kun vært Ryanair igjen mot IB/VY/UX, det blir noe helt annet sett opp i mot de jeg listet opp i Italia. Så kommer
MAD(/
BCN)-Latin/Sør-Amerika, der vil IB+UX bli overlegen sammenslått mot "få" avganger operert av Iberojet/Plus Ultra/World2Fly og nasjonale selskaper på andre siden av dammen.
Hvis man tenker på de andre landene LH gruppen holder til i er ikke akkurat innlandstrafikken i Østerriket eller Sveits noe å snakke om, mens Tyskland har LH/EW(/VL) ganske godt grep .. men her er vel Deutsche Bahn den største konkurenten innenlands i Tyskland. Hvis man ser på Austrian, Swiss og Brussels, så er nok Zürich det markedet der LH Gruppen har absolutt størst markedsandel med overlegent tak med LX/WK. I Wien har OS sterk konkurranse mot Wizz Air og Ryanair som er STORE. Mens i Brüssel er markedet litt annerledes med utvanning til f.eks Amsterdam/Paris og nærliggende byer, togtilbudet, annen type trafikk (demografi, innvandring - mer likt det franske markedet) hvis man kan si det og ikke minst ganske godt tilbud av mange forskjellige flyselskaper, men ja Brüssels Airlines er ledende fra
BRU, mens Ryanair er store ut fra
CRL.