Quote:
Originally Posted by LN-HFH
Godt mulig, men jeg setter min tvil på at rutene fra OSL til Ålborg og Århus drar inn mer enn om de hadde tilbydd 2 ukentlige til NCE og BCN. Disse danske rutene er vel godt drevet av forretningstrafikk, men med denne trafikken også en del ned etter pandemien, så er nok ikke inntjeningen det den en gang var. Men disse rutene, sammen med f.eks BRU og DUS er vel stort sett drevet av forretningstrafikk og symbolsk viktige for å ikke miste enda flere av dem.
Nå er det vel også grenser for hvor fulle flyene er på OSL- BGO klokka 12 en tirsdag midt i november.
|
SAS driver ruter efter hvad de kan tjene penge på, ikke efter hvad der symbolsk er vigtigt. Derudover er det værd at nævne, at
AAL/
AAR-
OSL drives med fly fra
CPH-basen, så det er faktisk
CPH der mister frekvenser ud i Europa.
ATR'erne på
OSL-
AAL, flyver
CPH-
AAL-
OSL-
AAL-
CPH,
CRJ'erne på
OSL-
AAR flyver natstop-
BLL-
OSL-
AAR-
OSL-
CPH, og de kommer til
BLL ved at flyve
CPH-
OSL-
BLL-
OSL-
BLL-natstop