På tide komme oss hjem, og selv om det dagen derpå hadde vært best med nonstop flight så var utvalget heller dårlig. Norwegian flyr ikke på mandager og
TAP hadde avgang 07:00. Da måtte jeg i så fall dratt rett fra nach, men jeg er langt unnå å være 20 lenger.
Air France hadde derimot OK tider, selv om ankomsten på
OSL godt kunne vært tidligere. Cirka 1:30 transfer på
CDG, og var billigst kjøpe to "Light" billetter og legge til en koffert.
Tildelt seter sånn sånn 23EF på første flighten, og noe tilsvarende på neste. Men da jeg sjekket inn fikk jeg beskjed om at flyet til
OSL ikke var helt fullt, så for €30 kunne vi få garantert ledig midtsete og flyttes frem til rad 10. Deal sa nå jeg.
LIS er i grunn på alle måter en håpløs flyplass, trang, ineffektiv og alt for liten for trafikken. Ankom med en Uber i god tid, 5 stykker med masse bagasje i en XL (6 seter) krevdes litt avansert tetris for å få plass. Ikke noe bagdrop på
LIS, nevnte jeg ineffektivt...derimot en lang kø allerede før innsjekk hadde åpnet. Inkludert tegn til kamp, obskjøne fingerbevegelser og annet og en gjeng med store rumper fra sydligere strøk forsøkte å snike.
Mye rundt, bort, og opp, og i sikksakk før vi kom frem til sikkerhetskontrollen. Som i og for seg gikk greit, og slapp også ta ut toalettsaker. Overfullt og kaotisk på innsiden, men etterhvert kom gaten vår opp. Som selv om en A320 var alt for liten. F-GKXH som skulle ta os som AF1625
LIS-
CDG. 21,5 år gammel maskin, med de små gamle bagasjehyllene.
Ombord med utsikt på en
TAP E190 på nabogaten
Fikk nå plass, men god plass var det ikke. Air France er på mange måter litt old school. Servering ombord og med litt gamle tjukke seter.
Ombord og døres lukket på tid, men fikk en snau halvtimes slot ut fra
LIS, da flyplassen rett og slett var full, også for avganger.
Ombord kunne man velge mellom ost eller skinke, og gikk for skinken her. Helt greit, men ikke veldig spennende. Colaen var bedre.
Paris og Eiffeltårnet.
Ankomst
CDG, naturligvis tilsvarende 30 minutter sen.
Fortsettelse...følger