View Single Post
Old 03-07-2024, 19:04   #376
L-1011
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,317
Default Re: SAS søker konkursbeskyttelse i USA (chapter 11)

Quote:
Originally Posted by LN-HFH View Post
Dette kan bli interresant. Jeg biter meg spesielt merke i at SGH kanskje ikke får lov til å håndtere andre kunder enn SK, noe som jo er en gavepakke til norwegian, som nå har handling både på OSL og CPH.
Gikk jo et rykte her inne om norwegian snuste på Spirit cargo, kanskje de tar over? Hvem andre kan være interesserte?

Å gi bort slots på OSL er vel relativt utelukket siden de er jevnstore med DY, og norwegian-konsernet samlet er størst. På CPH og ARN er jo avstanden ned til norwegian, som er nest størst, større, så er vel her noe må reduseres. Men i hvilken størrelsesorden kan vi se for oss at reduksjonene vil være? Kanskje tilsvarende 2 fly hver på ARN og CPH?
CPH och ARN kommer nog SGH externa kunder fördelas på Aviator och Menzies. Flygbolagen väljer som bekant själva.
OSL blir det Menzies och Widerøe Groundhandling/Red handling som SGH externa flygbolag får välja på.
Vem vet Aviator kanske gör comeback på OSL också?
L-1011 is offline   Reply With Quote