View Single Post
Old 03-07-2024, 17:01   #374
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,203
Default Re: SAS søker konkursbeskyttelse i USA (chapter 11)

Quote:
Originally Posted by LN-HFH View Post
Dette kan bli interresant. Jeg biter meg spesielt merke i at SGH kanskje ikke får lov til å håndtere andre kunder enn SK, noe som jo er en gavepakke til norwegian, som nå har handling både på OSL og CPH.
Gikk jo et rykte her inne om norwegian snuste på Spirit cargo, kanskje de tar over? Hvem andre kan være interesserte?

Å gi bort slots på OSL er vel relativt utelukket siden de er jevnstore med DY, og norwegian-konsernet samlet er størst. På CPH og ARN er jo avstanden ned til norwegian, som er nest størst, større, så er vel her noe må reduseres. Men i hvilken størrelsesorden kan vi se for oss at reduksjonene vil være? Kanskje tilsvarende 2 fly hver på ARN og CPH?

Jeg tipper mye av kuttene nok alt er tatt. Kanskje bortsett fra et par peak slots.
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote