View Single Post
Old 03-07-2024, 16:07   #373
LN-HFH
ScanFlyer Gold
 
LN-HFH's Avatar
 
Join Date: Mar 2015
Location: Tromsø/Bærum
Posts: 1,539
Default Re: SAS søker konkursbeskyttelse i USA (chapter 11)

Quote:
Originally Posted by FBI2012 View Post
SAS må krympe selskapet for å få godkjent av EU!

Det skal skje gjennom:
-redusere flyflåten.
-Selge eiendeler.
-Frigjøre et betydelig antall slots, landingstillatelser på viktige flyplasser i EU.Trolig gjelder dette slots i morgenrushet 7–9 og ettermiddagsrushet 15–18 på Kastrup.

Pussig at SAS glemte å nevne dette i sin pressemelding før helgen

https://www.aftenposten.no/okonomi/i...e-flyselskapet

Dette kan bli interresant. Jeg biter meg spesielt merke i at SGH kanskje ikke får lov til å håndtere andre kunder enn SK, noe som jo er en gavepakke til norwegian, som nå har handling både på OSL og CPH.
Gikk jo et rykte her inne om norwegian snuste på Spirit cargo, kanskje de tar over? Hvem andre kan være interesserte?

Å gi bort slots på OSL er vel relativt utelukket siden de er jevnstore med DY, og norwegian-konsernet samlet er størst. På CPH og ARN er jo avstanden ned til norwegian, som er nest størst, større, så er vel her noe må reduseres. Men i hvilken størrelsesorden kan vi se for oss at reduksjonene vil være? Kanskje tilsvarende 2 fly hver på ARN og CPH?
__________________
Upcoming: Feb: TOS-OSL (DY), Mar: OSL-TOS (DY), Apr: TOS-TRD-OSL (WF/DY), OSL-ALF-TOS (DY/WF)
LN-HFH is offline   Reply With Quote