Quote:
Originally Posted by FBI2012
SAS må krympe selskapet for å få godkjent av EU!
Det skal skje gjennom:
-redusere flyflåten.
-Selge eiendeler.
-Frigjøre et betydelig antall slots, landingstillatelser på viktige flyplasser i EU.Trolig gjelder dette slots i morgenrushet 7–9 og ettermiddagsrushet 15–18 på Kastrup.
Pussig at SAS glemte å nevne dette i sin pressemelding før helgen
https://www.aftenposten.no/okonomi/i...e-flyselskapet
|
Dette kan bli interresant. Jeg biter meg spesielt merke i at
SGH kanskje ikke får lov til å håndtere andre kunder enn SK, noe som jo er en gavepakke til norwegian, som nå har handling både på
OSL og
CPH.
Gikk jo et rykte her inne om norwegian snuste på Spirit cargo, kanskje de tar over? Hvem andre kan være interesserte?
Å gi bort slots på
OSL er vel relativt utelukket siden de er jevnstore med DY, og norwegian-konsernet samlet er størst. På
CPH og
ARN er jo avstanden ned til norwegian, som er nest størst, større, så er vel her noe må reduseres. Men i hvilken størrelsesorden kan vi se for oss at reduksjonene vil være? Kanskje tilsvarende 2 fly hver på
ARN og
CPH?
__________________
Upcoming: Feb: TOS-OSL (DY), Mar: OSL-TOS (DY), Apr: TOS-TRD-OSL (WF/DY), OSL-ALF-TOS (DY/WF)