View Single Post
Old 08-06-2024, 01:32   #10
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Default Re: Star Alliance og Skandinavia - Post SASxit

Quote:
Originally Posted by regnerden View Post
Jeg føler meg relativ sterk i troen på at dette ikke kommer til å være så stort problem for SAS som mange skal ha det til. Du skal være ganske sær på at *A er det beste for å velge bort haugevis av direktedestinasjoner SAS tilbyr og i stedet alltid måtte mellomlande på en *A hub når man skal noe sted. Det er også særs viktig å ikke glemme at *A selskapene får en skikkelig utfordring bare å få fylt opp de maskinene de har i dag, da det er MYE SK-feed på flightene deres fra OSL spesielt.

Min spådom er at vi ser et par år nå hvor LH-gruppen prøver å klamre seg fast i det skandinaviske markedet, før de gradvis må slå seg til ro med at Skandinavia blir SkyTeam-territorie.
Det er vel en noksaa god spaadom for 50% av markedet ! Du glemmer den delen av markedet som reiser til Skandinavia og for oss betyr det lite at SAS forlater *A - vi har ikke Eurobonus - som gammel SAS ansatt er det naa 6 aar siden siste SAS flight, forsoeker ikke aa unngaa SAS, men for en stor del av markedet som reiser til Skandinavia er ofte SAS ikke en del av mulighetene. Det er i dag et selskap med svaert lite Internasjonale forbindelser og nysgjerrig som jeg er foelger jeg med naar jeg gaar ombord i Lufthansa i Frankfurt til Oslo, ja det er noen Nordmenn, men i hovedsak er det mest andre nasjonaliteter.

Om KLM og CPH - er i grunn enig i at KLM neppe flytter noen avganger fra AMS til CPH, men Delta kan godt aapne f.eks. Seattle - CPH i tillegg til Seattle - AMS og sende trafikk via CPH til Europeiske Destinasjoner de ikke flyr til. Delta har effektivt blokkert KLM fra aa aapne AMS - Seattle, de forsoekte noen aar med aa blokkere Air France ogsaa, men lokal markedet forlangte aa faa Air France tilbake…..