Aeroflot kjører virkelig på med frekvens mellom Moskva og St.Petersburg … på bekostning av mindre fly.
SVO-
LED opereres så å si bare av 738/320/321 i dag, mens de nå setter inn mindre SU9 og enkelte avganger 321. Dermed blir det ikke den store økningen i kapasitet, men frekvensen økes betraktelig. For
VKO-
LED blir det en real økning, da SU9 brukes som før både før og etter frekvensøkningen. Spørs om SU trenger disse 738/320/321-maskinene på lengre flighter pga delemangel på større fly?
Quote:
Aeroflot Russian Airlines from June 2024 is launching "Aeroflot Shuttle" program on its key Moscow – St. Petersburg route, as the airline streamlines operation from both Sheremetyevo and Vnukovo with fixed schedule. Aeroflot Mainline will operate Airbus A321 aircraft on selected service to/from Sheremetyevo (schedule highlighted in bold below), while Rossiya Sukhoi SuperJet SSJ100 aircraft operates the rest of the service. Combined service from Sheremetyevo and Vnukovo will see the carrier offering 70-71 daily flights instead of 33-34.
The key highlight of the Shuttle program features the introduction of new baggage-free Economy Shuttle fare, with flexibility to change flights 12 hours before/after the original ticketed time without additional charge.
Following schedule is based on the week of 03-09JUN24. Schedule and aircraft variation may apply on certain periods.
SE LENKE FOR RUTETIDER
|
https://www.aeroroutes.com/eng/240514-sujun24shuttle