Quote:
Originally Posted by Fnate
På sitatene dine virker det som om de snakker om å kutte widebodys helt. Har lest første quotet 3 ganger nå, og mulig jeg blingser så klart.
Men vil det ikke skade inntekter på frakt ganske kraftig om man går over til en ren 321 long haul flåte? Trodde frakt bar mange ruter. Og Asia er jo relativt vrient med 321 uansett.
|
Det er upresist å skrive at
SAS har et ønske om å fokusere på en flytype på long haul, for det er ikke det som står i artikkelen han refererer til, så sånn sett forståelig at du stusser. Det artikkelen snakker om er å ta et valg om å bruke A330 eller A350 (mao, de vil ha en widebody-type på longhaul, ikke en flytype på longhaul). A321LR er i tillegg. Helt riktig at det ville skadet fraktinntekter betydelig, og den kan heller ikke fly langt nok til å kunne operere de fleste av
SAS sine long haul ruter.