Og en bestilling på MAX10 blir stadig mer sannsynlig i følge presentasjonen. Hvorfor velger de derimot å vente med en eventuell bestilling? Er det et forhandlingskort i forhold til kompensasjoner for forsinkelser av flyene som nå skulle blitt levert?
Elnæs stiller og et interessant spørsmål om Norwegian kan bruke noen av WF sine fly i sin produksjon. Svaret på dette fra Karlsen var vel at de isteden foreløpig deler rutene mellom seg (typ
BGO-
TOS osv.). Det Elnæs ikke spurte om derimot, som jeg mener er en joker, er om en eventuell ordre på E2 kan være en løsning, og eventuelt dekke opp forsinkelser fra Boeing, da disse vel har kortere leveringstid.
Ellers var det vel ikke så mye nytt som jeg la merke til. Men tydelig at de har relativt dårlig tro på at Boeing klarer å levere det de skal i årene som kommer.
__________________
Upcoming: Feb: TOS-OSL (DY), Mar: OSL-TOS (DY), Apr: TOS-TRD-OSL (WF/DY), OSL-ALF-TOS (DY/WF)