Re: Reise med Widerøe
Jeg skal en kort dagstur for jobb fra Oslo til Ålesund om et par uker, siden jeg ikke har så lyst til å dra hjemmefra kl 6 for jobb valgte jeg å fly Sas til Bergen og Widerøe opp til Ålesund.
Dette blir første gang jeg flyr Widerøe og propellfly, så det blir litt spennende.
Jeg må ha med bagasje som er på grensen til hva som godkjennes i håndbagasje, så jeg bør sjekke den inn. Er en time god nok tid mellom fly i Bergen for å få bagasjen over?
Siden jeg ikke har noe å gjøre i Ålesund om bagasjen ikke kommer frem vurderer jeg også å sende tingene med posten noen dager i forveien, dersom det er høy risiko for at bagasjen blir forsinket.
Er det ellers noe jeg bør tenke på med Widerøe? Avgangen er satt opp med en Q400.
Jeg valgte sete 1A under booking, ser noen steder sies det at det er et av de beste setene i flyet, andre steder står det at det er kaldt og trekkfult.
Jeg har også mest sannsynlig en tur mellom Kirkenes og Tromsø noen dager senere, dette er med en Q200. Er det fremdeles 1A som gjelder der? Jeg har støydempende airpods som vel hjelper på propellstøy, og fin utsikt fra vinduet er en stor bonus.
Ut fra det jeg leser på wideroe.no antar jeg at ingen avganger mellom Kirkenes og Tromsø gir Eurobonus og teller mot status?
|