View Single Post
Old 14-03-2024, 08:33   #34
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default Re: Boeing 737 etterfølger

Quote:
Originally Posted by lanorge View Post
Jeg tror problemet er mer Boeing enn at det er 737. Hvorfor skal et nytt prosjekt med ny flytype slippe unna problemene som Boeing sliter med nå?
Enig, jeg ser ikke helt hvilket av Boeing sine utfordringer det skulle løse.

I utgangspunktet er det ikke noe galt med 737 MAX, selv om man kan argumentere de nå har strukket 737 plattformen maks (pun intended). Derimot sliter de jo både med produksjonskvalitet og utfordringer som dukker opp under sertifiseringen av programmene sine. Ingenting her løses ved å lansere en ny flytype. Snarere tvert i mot. Jeg vil nesten hevde det er en like håpløst prosjekt som å forsøke redde et forhold med å få et barn [til].

Det betyr ikke man ikke skal tenkte fremover, og jobbe med nye fly, men det hjelper lite komme med en ny flymodell som ikke bringer noen vesentlig forbedringer. Hvilket ikke vil skje med det første, da man ennå er langt unna neste steg på motorfronten.

737 MAX var strengt tatt Boeings svar på det markedet etterlyste, da kundene ville ha noe raskt, billig og mest mulig likt det de hadde. Basert på det som fantes av hyllevarer. Det gjaldt det samme for A320neo, men forskjellen var at hos Beoing så sviktet det i gjennomføringen, og Airbus nok hadde den litt lettere jobb, da deres plattform var lettere å utvide.

Last edited by Someone; 14-03-2024 at 13:13.
Someone is offline   Reply With Quote