View Single Post
Old 02-03-2024, 09:45   #96
Gunnar90
Livsnyter

Gunnar90's Avatar

Default Re: Prissammenligning US-Norge

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
10 år senere……hvor er vi i dag. I går måtte jeg kjøpe en billett hjem til Norge fra Seattle, ja jeg er en merkelig fyr som ser på praktiske eksempler mer enn empiriske Capa (finnes Capa fremdeles ?) tall, hva jeg finner tilgjengelig betyr pussig nok mer enn hva teoretisk Kjos (finnes han ?) tilbød, eller hva spådommene i denne tråden sa.

USD 586.00 er det jeg betalte med Lufthansa SEA-FRA-OSL-FRA-SEA i kveld, det inkluderer mat og drikke, ja selv alkohol, men ikke setevalg (USD 215.00) for de setene jeg ønsker meg, kun håndbagasje.

I denne tråden og noen andre tråder som handlet om hvordan Kjos og Norwegian skulle redde meg fra Kartell prisingen og pris økningen, om jeg inkluderte tallene fra 2005 og 2010. Ja Norwegian opererte en meget kort sesong her i Seattle, ikke til Oslo som jeg reiser til, men til London Gatwick. Ikke var de spesiellt billige, ja om jeg tok med allt endte en vel opp med USD 200.00 mindre en Lufthansa Kartellet ! Men reddaren Kjos tok USD 500.00 mer enn Condor (Condor ble aldri tatt alvorlig, men de er fremdeles her i Seattle mens Kjos og Capa forsvant).

Om en legger inn kurvene fra det Empiriske CAPA grafene skulle min USD 586.00 billett koste rundt USD 4387.00 i dag, hmmm det er det for meg i min praktiske udokumenterte verden noe mer enn USD 586.00 og hverken DU Kjos eller Norse finnes i dette markedet ?

Hva skjedde ? Det var andre tråder som tok for seg hvordan Bonus Billettene ville forsvinne, det skjedde vel heller ikke, de siste årene har jeg reist 10 turer SEA - OSL med Bonus (ok ikke EuroBonus, men OneWorld og Star Alliance virker tross alle spådommene).

Er USD 586.00 et bevis på at den konkurransen (Kartellene !!) faktisk virker selv om de 3 store Alliansene (Styggedommen selv) ikke bare er live, men driver godt.
Artig når tråden blir tatt opp igjen etter ti år. Og vi får bekreftet at det er vanskelig å spå. Særlig om fremtiden
Gunnar90 is offline   Reply With Quote