View Single Post
Old 02-03-2024, 09:25   #46
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,897
Default Kongelig transport?

Quote:
Originally Posted by LN-HFH View Post
Hva med å heller bare overføre kontrakten og evt flyet til et selskap som flyr 737? Å ha crew og lisens til å drifte en ekstra flytype er jo kostbart når det bare er en maskin igjen i flåten. Det å finne en løsning for 320 tar jo også tid og koster penger. Hadde vært interessant å se hvordan økonomien i det her går opp nå kontra når 737-flåten var større. Har SK tjent en liten slump på det før men går i minus nå kanskje? Og hvem dekker forlengelse av leasingkontrakten og eventuelt merkostnaden for at dette er eneste maskin i flåten?
I det store bildet er det nok ikke snakk om de største summene, men for et selskap med skakkjørt økonomi, bør man jo ta tak i alt som kan kan bidra til å få kjerra på rett kjør igjen.


Dette er vel som mye annet SK har drevet med, litt drevet av prestisje (de er jo flinke til å skryte av dette her, og er statlig artikler i media om maskina)

Nå antar jeg SAS ikke gjør det ut av veldedighet og tar seg betalt det som det koster. Og Medevac-oppsettet er vel også bare sertifisert på -700, ikke -800. Så da er utvalget selskap i Norge litt snevert.
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote