Quote:
Originally Posted by Eriksan
Kom ikke gjennom til LH i kveld. Hvilke rettigheter har vi her, kan jeg booke en hjemreise selv og få refundert i ettertid? Eller må vi vente på å få snakket med LH først? Mest sannsynlig må vi fly fra en annen by som Milano så det påløper andre transportkostnader. Er det noe begrensning evt, som hvor mye nye flybilletter kan koste?
|
Det er LH som skal booke om deg (og tusenvis av andre), så det å bare booke om på egenhånd er vel risikabelt med tanke på å få refusjon i ettertid.
Forløpig er det ikke ut til at EN8211
VRN-
MUC i morgen kl. 17:00 er kansellert, men alle
MUC-
OSL fligher er det.
Ser mange folk rundt om ikke nødvendigvis får booket om på lufthansa.com og må ringe inn (noen har t.o.m. kommet gjennom), men LH sier selv du skal kunne booke om på hjemmesidene:
Quote:
Due to the strike, we currently assume that only around 10 to 20 percent of the Lufthansa Airline flight program can be operated, particularly on 20 February. Passengers who are affected by flight cancellations because of the Verdi strike will be informed by email or via the Lufthansa app. We regret the inconvenience for our guests.
Important: Please only come to the airport if your flight has not been cancelled. Due to the strike, the rebooking counters are unfortunately not staffed.
Please note the information in the "Rebooking" section. You can rebook your flight that has been cancelled due to the strike free of charge on lufthansa.com, in the Lufthansa App, in the Chat Assistance or via the service centres. If you have booked a domestic German flight, you can also convert your ticket into a rail voucher at lufthansa.com.
|
https://www.lufthansa.com/us/en/flight-information
Ender du opp med å måtte bo ekstra netter på hotell så skal dette dekkes av Lufthansa og streik hos egne ansatte utløser vel også EU kompensasjon.