Quote:
Originally posted by GFL
De har 2 daglige til OSL, samt ikke altfor mange timer med tog til Trondheim, og heller ikke OSL. Så at de har så bedrøvelig, vil jeg hvertfall ikke jeg påstå. Med en pris fra 478. Men du får da mene det. De greide da ikke å fulle opp en BU-737 for noen år siden...
|
Mulig det er jeg som er bortskjemt med flyplass på kortbanenettet, flere fly både nord og sør hver dag, men jeg hadde brukt skarpere ord enn bedrøvelig om vi kun hadde to fly hver dag, og da kun til Trondheim!
Laveste billettpris en vei til Trondheim er forøvrig Kr 471,- + servicehonorar som varierer etter salgskanal.
Quote:
Originally posted by GFL
Prisen gjenspeiler vel marked. At flyplasser som er små og lite trafikk har dyrere priser, har det vel alltid vært? Hvis man skal dumpe prisen, må vel staten betale ennå mer?
|
Og det var poenget mitt!! Senk kostnadsnivået. Legg ned tre flyplasser og bygg en felles! Det holder for oss på Helgeland! Og det må da være penger å spare på sånn?
Trenger heller ingen 737 her, men et fly som kan ta oss direkte til Oslo hadde vært bra, og da til en pris som er konkurransedyktig for næringslivet!
EDIT: 1. november annonse i lokalavisa:
Fra 347,- én vei OSLO. Prisen er inkludert skatter og avgifter og gjelder fra Alta, Tromsø, Bodø og Harstad/Narvik i perioden 13.11 - 19.12 og 02.01 - 11.01
norwegian.no
Det er dette vi Helgelendinger drømmer om!!!!