Quote:
Originally Posted by Henshaw
Hadde ikke holdt pusten der heller...
|
Hehe nei nå tenker jeg jo ikke akkurat at de skal sette spaden i jorden denne våren, men dersom det skulle bli vedtatt videre utbygging gjennom Vestfold, noe vi må ta for gitt at det blir nå som Nykirke-Barkåker ferdigstilles, så må jo nesten Stokke-Sandefjord ferdigstilles rundt 2030ish? Og da må jo det nesten være en forutsetning at man vet om det skal være flyplass eller ikke på Torp?
Det er snart 25 år siden Sande-parsellen sto klar, den gangen bygget man jo vei og jernbane sammen. Det er synd at man ikke fortsatte med det arbeidet, selv om man utvilsomt hadde møtt på noen utfordringer underveis som nødvendigvis ikke hadde vært løst i 2024. Men dersom Torp hadde blitt betjent av en effektiv toglinje med reisetid på ca 60 min fra Drammen, Grenland og kanskje til og med nordre deler av kysten så hadde man absolutt hatt et nedslagsfelt som burde gi grunnlag for en flyplass av en viss størrelse. Hadde jeg selv bodd i Drammen hadde jeg nok synes det var minst like greit å sette meg på toget til Torp enn gjennom Oslo til Gardermoen dersom reisetiden var lik eller kanskje til og med akkurat litt kortere.