Quote:
Originally Posted by storg
Et dumt spm fra meg. Men hva skal en ny flymaskin oppnå? Nye materialet, ny aerodynamikk etc. Det er vel ikke sånn at man ser for seg noe super revolusjonerende?
Sent from my iPhone using Tapatalk
|
Bedre aerodynamic, bruk av lettere eller sterkere materialer som gir lavere vekt, noe som reduserer forbruket. Andre tekniske løsninger, som gir reduserte fuel kostnader og reduserer vedlikeholdskostnader.
For 737 sin del må det en veldig endring i designet til, for å få lengre understell, som gir plass til dagens nye større motorer.
Boeing har lansert 737-10 for å prøve å konkurrere med A321 men den klarer det vel ikke helt, så A321 er blitt arvtakeren til 757. Spesielt A321 har begynt å erstatte 757 0g vil det enda mer når 321
XLR kommer i produksjon.
Gjennomsnitts beboeren på kloden har blitt tyngre, feitere og breiere med årene. A32X er noe bredere innvendig(er det 14cm?). Det merkes om flyselskapet velger tilsvarende bredere seter.
Dersom Boeing vil så kan en 737 erstatter leveres i varianter fra 150 til 280-300 seter og vil dermed erstatte både 737 og 757.
Skroget til 737 er likt 707 som ble satt i drift for 65 år siden