Kall meg sidrompet men har aldri forstått dette jaget med å finne ut hvilken lounge som er bitte litte granne bedre enn de andre. Hva er egentlig problemet? At man har flere typer GIN i den ene, men bedre rødvin i den andre? Er det virkelig verdt det å bytte terminal eller traske rundt i det lange og det brede for å finne den absolutt beste? Jeg har reist interkontinentalt på biz i 15 år og følger alltid samme mønster på store flyplasser. Finner en tavle og sjekker hvor neste gate er. Går mot gaten og følger med på skilt hvor det står lounge. Når jeg har lokalisert gaten tar jeg en ny peiling og sjekker inn på nærmeste lounge, stort sett den samme som flyselskapet jeg skal reise med. Noen ganger er det forskjellige gold/biz-lounger men det korrigerer som oftest de i skranken. Andre ganger er det en partnerlounge man kanskje må lete litt etter, f.eks. Turkish for
SAS på
IAD. Skulle det være fullt i loungen eller noe annet kødd så har jeg nesten alltid fått god hjelp med de i skranken.
Ja jeg gjør alt man gjør i en lounge, drikker, spiser, jobber og sover. Det går fint på samtlige.
Selv med noe sånt som 6-7 timer venting tviler jeg på at jeg hadde giddet å vandre rundt på leting etter en "bedre" lounge.
En annen ting, skulle noe skje med flighten så er du nesten alltid best hjulpet i loungen fra samme selskap.