View Single Post
Old 18-12-2023, 21:52   #82
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,616
Default Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Flere ruter til AMS fra Norge er vel snart ikke "mulig". Det kan selvsagt gå, men KLM har allerede syv direkteruter fra Norge. Hvilke flere kan komme (TOS eller HAU). AF har 3, men TOS er kun sesong og en-to ganger i uken. Det kan muligens økes. CDG-BGO kan få flere avganger. Oslo kan vel øke fra sine to daglige med AF sommer programmet har de 3 daglige og SAS har da 2. SAS har variert voldsomt med sine avganger OSL-CDG fra 3 til 1 daglige, men de kommer garantert til å fly denne sammen med AF. DY har også OSL-CDG. Paris er jo en stor business og fritidsdestinasjon.

Fra Sverige betjenes jo AMS og CDG både fra ARN og GOT med SK og AF. Linköping har to daglige til AMS. Det kan bli flere ruter til Sverige fra AMS og CDG, men hvilke?

Det blir spennende å se om SAS fortsetter til FRA og MUC. FRA er jo en stor businessdestinasjon, men lite fritid, MUC er begge deler.

Fra Oslo og Stockholm vil sikkert SAS fortsette med Spania, Belgia, Italia, Hellas, Sveits og Storbritannia og endel flere. Det er ikke mange som vil fly via CPH da det også finnes konkurrenter med direkteruter. Byer uten direktetrafikk til CPH/AMS/CDG vil vel da gjerne ha transfer i OSL/ARN for å slippe for mange stopp. Bare noen tanker fra bak i kabinen.
__________________
Upcoming flights:
MAI WAW-NYO W6 321, ARN-WAW LO E90, WAW-ARN LO E95, ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N JUL BRU-ARN SK 32N

Last edited by jb1; 18-12-2023 at 22:23.
jb1 is offline   Reply With Quote