At man skal tilbake til at mye skal sluses om
CPH kan vi nok alle være enige om, det er jo som en løsning på det nord europeiske markedet SK/
CPH har vært attraktiv for AFKL. For nordmenn som ikke har
OSL som sin hjemme flyplass er det jo minst like enkelt eller logisk å mellomlande på
CPH(eller
AMS) kontra
OSL så lenge man skal "den veien". Så kan man jo diskutere hvilken flyplass som er den beste, men det blir vel ikke det viktigste.
Så joda skal du til destinasjoner i europa så må man nok igjen belage seg på at det blir
CPH som er HUBen. Man vil vel fort se færre avganger men større fly til
AMS, mens
CPH kanskje får mindre fly men hyppigere avganger.
CDG vil vel også få større kapasitet så får man se hva man kan få til via
LHR mtp Delta og Virgin.
Men jeg tror likevel at man skal passe seg for å tvangssluse de som er hjemmehørende til
OSL via
CPH/
AMS/
CDG dersom man skal til destinasjoner som Milano. Da stiller man jo likt som LH og det vil være en gave for DY og det kan vel bli naturlig for andre aktører å opprette direkteruter.
Jeg kjøper ikke helt påstanden din om at
SAS har gitt opp kysten? Her har man heller funnet rett flytype til denne trafikken? E195 har vel noen få seter færre enn det 736 hadde men en god del flere enn Q400, så det er vel heller riktig å si at de har gjort det naturlige? Tror også man skal være forsiktig med å redusere så veldig i frekvensen på de tre store, da gir man DY en mulighet til å bli foretrukket aktør for dem som krever fleksibilitet.