View Single Post
Old 18-12-2023, 17:02   #69
jufix
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2012
Location: TRD
Posts: 320
Default Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Quote:
Originally Posted by AndreasN View Post
Hvorfor skulle de kassere hele merkevaren SAS har på norsk innenriks som forretningsreisende foretrekker?

Det er greit at BGO-AES-TRD og slike ruter forsvinner men hvorfor skulle de gi bort markedet på SVG-BGO-TRD til WF/DY for ikke å snakke om posisjonen på noen av de mest trafikkerte rutene i Europa som er OSL-TRD/BGO/SVG?

Det er jo ikke akkurat som at AF er som BA og kun opererer ruter ut fra CDG der MRS er heldig som får et nattestopp?
Jeg skal ikke uttale meg om hvilke enkeltruter som består/ikke består, men å måle et selskaps økonomiske suksess på grunnlag av enkeltruter bli ikke alltid relevant slik jeg ser det. KL/AFs (og Deltas) model er store hubs, i den sammenhengen så blir punkt til punkt bare kompleksitet man ikke trenger. Noen ganger lønner det seg å ikke gjøre aktiviteter som isolert sett er lønnsomme.
jufix is offline   Reply With Quote