Quote:
Originally Posted by AndreasN
Man kan jo tenke seg at SK opprettholder frekvensen med flytter til JFK og kanskje også DL starter å fly fra JFK til skandinavia men utover det må jo det ligge i kortene at DL vil åpne ruter fra ATL og kanskje også en rute til MSP? SK er jo inne på BOS som vel er viktig for DL men det kan jo bli mer spennende å se hva SK gjør med rutene til ORD og IAD.
Så skal jo det bli veldig spennende å se hva Star selskapene foretar seg på OSL. TK, SQ og UA er jo de opplagte kandidatene men kanskje også AC vil se på alternaltiver dersom CPH nå blir en tung SkyTeam HUB.
|
Quote:
Originally Posted by FBI2012
Når SAS nå etterhvert blir Skyteam-medlem, med helt andre samarbeidspartnere enn de SAS til nå har hatt i Star Alliance, vil det naturlig nok dukke opp helt andre viktige knutepunkt for Asia-trafikken også.
Anko van der Werff nevnte selv Shanghai, der China Eastern Airlines har sin hub. Selv tror jeg, Guangzhou, den femte største byen i Kina og der China Southern har sin hub og et enormt rutenettverk, kan få en direkterute til Skandinavia i tillegg til Seoul med Korean Air. Fra alle disse byene; Shanghai, Guangzhou og Seoul er det gode videreforbindelse rundt i Asia samt direkteruter til Australia og New Zealand.
Så derfor tror jeg nettopp disse 3 byene vil seile opp som viktige knutepunkt i Asia og ha direktefly til enten CPH, OSL eller ARN.
|
Selvom jeg har tro på et par direkteruter fra
OSL, så tror jeg at vi må innse at
OSL og
ARN ikke får ruter som ikke
CPH har først.