Quote:
Originally Posted by joandreas
London er presset på slots nok til at det ikke blir problem. problemet her blir at AMS får mer restriksjoner på senere tidspunkt. så klm vil tape på trafikk til AMS uansett.
danske stat/ klm får en interesssekonflikt på hub.
spår Norse med feed som støre konkurrent.
|
Tsja --
IAG øker på
LGW med flere interkontinentale ruter, det er en prosess som har pågått over tid. Med BA EuroFlyer på
LGW har de også et lavpriskonsept til å koble på fra Europa inn mot disse flyvningene og med connect til
LHR med buss. De flytter ruter mellom
LGW/
LHR etter marked, så kan evt. frigjøre slots på
LHR ved å flytte leisure-ruter til
LGW/
STN.
En annen mulighet er også
LOT -- med en ny sentral flyplass, økende internasjonale ambisjonerl, Star Alliance og eksisterende veldokumentert reisestrøm mellom Polen og Norge/Skandinavia. Kunne også bidratt til internasjonal reisestrøm via Warsawa og legitimere hubben deres der, som de gjerne vil se som en direkte konkurrent til Frankfurt.
Det blir en balansegang for SK/KL å unngå å gjøre det for attraktivt for disse.