View Single Post
Old 03-10-2023, 22:08   #8
zeffen
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2015
Posts: 411
Default Re: SAS søker konkursbeskyttelse i USA (chapter 11)

Quote:
Originally Posted by joandreas View Post
London er presset på slots nok til at det ikke blir problem. problemet her blir at AMS får mer restriksjoner på senere tidspunkt. så klm vil tape på trafikk til AMS uansett.


danske stat/ klm får en interesssekonflikt på hub.

spår Norse med feed som støre konkurrent.
Tsja -- IAG øker på LGW med flere interkontinentale ruter, det er en prosess som har pågått over tid. Med BA EuroFlyer på LGW har de også et lavpriskonsept til å koble på fra Europa inn mot disse flyvningene og med connect til LHR med buss. De flytter ruter mellom LGW/LHR etter marked, så kan evt. frigjøre slots på LHR ved å flytte leisure-ruter til LGW/STN.

En annen mulighet er også LOT -- med en ny sentral flyplass, økende internasjonale ambisjonerl, Star Alliance og eksisterende veldokumentert reisestrøm mellom Polen og Norge/Skandinavia. Kunne også bidratt til internasjonal reisestrøm via Warsawa og legitimere hubben deres der, som de gjerne vil se som en direkte konkurrent til Frankfurt.

Det blir en balansegang for SK/KL å unngå å gjøre det for attraktivt for disse.
zeffen is offline   Reply With Quote