Quote:
Originally Posted by LN-TIB
Umiddelbart virker det spesielt at de har lagt Kirkenes-Tromsø som en del av storpakken fir hele kortbanenettet i Finnmark, og ikke sammen med Lakselv-Tromsø. Blir ikke stort med muligheter for andre aktører.
|
Ja, de endte vel i praksis opp å tilpasse den til Widerøe. Enten det var intensjonen eller ei
Hvis man antar Widerøe stikker avgårde med alt av kortbane, er det vel kun på disse listet her det er en reell konkuranse, eller teoristisk på noen da jeg regner med f.eks Helgeland blir bydd som en pakke selv om f.eks på
BNN kan være mulig med noe annet enn Dash-8-100/200, f.eks
ATR-42. Og det gjelder vel flere
- 3 Lakselv–Tromsø v.v
- 5 Harstad/Narvik–Tromsø v.v. Harstad/Narvik–Bodø v.v
- 10 Brønnøysund–Bodø v.v. Brønnøysund–Trondheim v.v.
- 11 Sandnessjøen–Bodø v.v. Sandnessjøen–Trondheim v.v
- 15 Røros–Oslo v.v.
- 16 Florø–Oslo v.v.
- 17 Stord–Oslo v.v.