Quote:
Originally Posted by thedude
Helt klart misvisende tekst men de er nok "desperate" etter å legge inn noen positive nyheter.
Load factor sålangt i 2023:
JAN: 52%
FEB: 50%
Det lukter negativt resultat laaaang vei for 2023, selv om de selv melder at de er on track.
Fløy (uten sammenligning) med et annet selskap t/r USA i feb med 50 pax over og under 40 tilbake, så massiv overkapasitet til statene nå i Q1.
|
Fritt nabo-sete til hver eneste Pax. Wow, Norse definerer Low-Cost Travel på en helt nytt måte.
Sarkasme til side, det er urovekkende tall. Deres Buiness-Model feiler stort. De tilbyr en tjeneste som altfor få folk er villige å kjøpe til kampanje-priser. Rock bottom fares. Clear case of insufficient demand!
De ser for seg at de er on-track. Jeg kan bare riste med hodet. Det er sinnsykt mye mer kapasitæt inne i market i Sommer 2023 vs 2022. Alle disse seter skål fylles. LH Airline alene reaktiverer 10 stykk A340-600, 4 A380 og tar i bruk i minst 5 B787 mere i produksjon vs 2022. Add to that hva BA, AF og de big-3-fra-USA legger til. Det er voldsomt mye kapasitæt.Tusenvis av seter, hver eneste dag.
Jeg forutser at de klarer å ha to gode måneder: Juni og Juli, men alrede i
AUG vil alarmlysene blinke dypt rød og pengene vil renne ut av selskap igjen.