Selv om jeg er en fyr som vaakner tidlig (veldig tidlig vil mange si) er det ikke lett aa komme seg fra Kolbotn til foerste Lufthansa avgang til Frankfurt, i tillegg den 20 mai maatte man fremdeles ta en Covid test hos Doctor Dyregod paa
OSL. Saa jeg valgte igjen Radisson paa
OSL, denne gangen var det Radisson Red som var gunstigst (jeg liker aa kunne spasere fra Hotell rom til avgangshallen - det aa styre med buss etc. for aa spare noen kroner er bare ikke noe for meg.
Kolbotn er noe Flytoget ikke skjoenner, saa jeg VY’et opp paa ettermiddagen, fikk tatt Covid Test. Radisson Red var svaert bra, fikk rom i den nye delen, noe som baade var elegant og trivelig. Derimot var mat tilbudet litt kjedelig hos Red, saa jeg tuslet over til Blue som hadde baade en god meny, god service og godt oel.
Morgenen etter var jeg omtrent foerst i Business Class innsjekk for Lufthansa, litt overrasket over at dette faktisk var mer komplisert og tidkrevende enn dengang jeg tuslet rundt paa Fornebu - hadde opplastet allt av dokumentasjon (og Air Canada fant det glatt i AC Loungen i Frankfurt) uansett var jeg paa plass i Kantinen og fikk meg norsk frokost.
Lufthansa Business er et godt produkt, liker ledig midtsete - et frokost brett og A320NEO er en god start paa dagen.
I Frankfurt fikk vi Gate - langt ute paa A Fingeren, men naar en skal sitte de naermeste 11 timene er en spaser tur fra A til B helt greit, en kort tur innom Tax-Free for en La Mer til den lille Italienerinnen foer Air Canada’s lounge ble besoekt.
I Air Canada’s Lounge hadde jeg en liten oppgave, drikke en Weissbeer for en god Svensk venn og tidligere kollega (med bilde bevis)
239EB380-8F85-4822-BD4F-5A959C10F659 by
Finn Erik Edvardsen, on Flickr