Quote:
Originally Posted by OttoL
Ja det e faktisk helt åpenbart. Dyr utdanning har ingenting å si. En nyutdannet pilot har en lang karriere foran seg og muligheten til å bygge opp lønnsposen ganske kraftig, men det må nå være i selskapets interesse å betale slik at pursere med erfaring blir i selskapet. Men ser jo at dette slepte noen piloter ut av hulene sine med skylapper på… 
|
Quote:
Dette e forøvrig en ganske interessant rapport. Piloter kan sjekke grafen på siden 11 og så slutte og sutre: https://oda.oslomet.no/oda-xmlui/bit...pdf?sequence=2
Det må faktisk være mulig å betale de som jobber i kabinen bedre enn de i kategorien innsjekkere. For meg e d i alle fall ett fett om selskapet etter SAS eller Ryanair, for betale kabinansatte skikkelig det klarer ikke luftfarten uansett..
|
Quote:
Vanskelig å argumentere mot en gruppe som kommer med argumenter som "ja men de har bare 5 ukers kursing". Tviler på at dere klarer å heve diskusjonen et annet sted. Dere jobber i en bransje som betaler en viktig arbeidsgruppe utrolig dårlig, og det må man nesten tåle å få høre.
|
Saa hva tjener du ? La oss snakke om din og min loenn - slutt med aa snakke om andres loenn ! Hvorfor fortjener du din loenn ? Selv mener jeg (og mitt firma at jeg fortjener 3 x Wahoo nivaa hvor Wahoo mener jeg burde skamme meg !! Jeg mener at Wahomene er helt paa feil spor, om et firma med 75K ansatte mener at Wahoo tar feil - er det kanskje noe feil med Wahoo ?) du er villig til aa kritisere enhver pilot /kabin ansatt - men selv er du 100 % beskyttet ! Hvorfor fortjener du aa vaere utenfor diskusjonen ? Ok jeg tjener 3x Wahoo og jeg fortjener det og jeg mener enhver pilot fortjener betydelig mer enn hva de tjener i dag (om du er uenig legg frem hva du tjener (x Wahoo) og hvorfor en pilot ikke skal tjene det samme ???????