View Single Post
Old 14-10-2022, 09:41   #768
OJB
ScanFlyer Rusty

Default Re: Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Quote:
Originally Posted by raider66 View Post
Det kan bli utfordrende og vanskelig, både for Norse og flere andre flyselskaper i Norge og Europa. Med stigende priser og økende renter er fritidsreiser noe av det første mange nedprioriterer. Og fritidsreiser må jo være en stor del av konseptet til Norse.

Espen
Jeg tror du kanskje kan få rett i dine antagelser her Espen. Ikke før COVID perioden er over så kommer en økonomisk nedtur med samme effekt , dog ikke overraskende for de som følger med.
Det har vært en tendens siste ukene med synkende antall PAX på de rush-tids avgangene jeg bruker hver uke. Jeg har brukt Flyr på et par slynger og det var jo direkte deprimerende. Ikke service , men belegg.
Jeg tror nok at Norse kan klare seg greit i det folk prioriterer ferie gjennom året til US destinasjoner fremfor weekendturer i Europa. Det er nok her det vil merkes mest vil jeg tro. Feriereiser til varmere strøk vil nok bli prioritert. Right size aircraft blir nok nøkkelordet fremover for alle markeder.
Her tror jeg Per Braathen gjør noe riktig med sin satsing på A319.
Norse skulle kanskje hatt A321XLR nå? Men den er riktignok en dyr maskin i anskaffelse selv om den skulle leies inn.
OJB is offline   Reply With Quote