Quote:
Originally Posted by raider66
Det kan bli utfordrende og vanskelig, både for Norse og flere andre flyselskaper i Norge og Europa. Med stigende priser og økende renter er fritidsreiser noe av det første mange nedprioriterer. Og fritidsreiser må jo være en stor del av konseptet til Norse.
Espen
|
Jeg tror du kanskje kan få rett i dine antagelser her Espen. Ikke før COVID perioden er over så kommer en økonomisk nedtur med samme effekt , dog ikke overraskende for de som følger med.
Det har vært en tendens siste ukene med synkende antall
PAX på de rush-tids avgangene jeg bruker hver uke. Jeg har brukt Flyr på et par slynger og det var jo direkte deprimerende. Ikke service , men belegg.
Jeg tror nok at Norse kan klare seg greit i det folk prioriterer ferie gjennom året til US destinasjoner fremfor weekendturer i Europa. Det er nok her det vil merkes mest vil jeg tro. Feriereiser til varmere strøk vil nok bli prioritert. Right size aircraft blir nok nøkkelordet fremover for alle markeder.
Her tror jeg Per Braathen gjør noe riktig med sin satsing på A319.
Norse skulle kanskje hatt A321
XLR nå? Men den er riktignok en dyr maskin i anskaffelse selv om den skulle leies inn.