Thread: Tilbake til ORD
View Single Post
Old 31-07-2022, 15:05   #7
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Default Tilbake til ORD

Var god mat å få på denne turen også. Minst to norske damer som jobbet ombord.

Var dessverre ny sikkerhetskontroll ved ankomst arn, men ikke kø. Fly tidligere på dagen var overbooket så vi måtte vente i Sverige til 15.30. Heldigvis har de fått to dusjer i loungen. Verken toalett eller vask der.

Fikk to liggestoler med utsikt etterhvert. 90 min før avgang gikk vi til Pontus og spiste kjøttboller. Hvert Amex medlem kan ha med en gjest. Utover det koster gjester 500kr voksne og 250kr for barn.

Var en A-320-Neo som skulle fly oss. Fullt fly bortsett fra setet mellom arvingen og meg samt midtsete på raden bak oss. For en gang skyld virket lader og wifi.

Polarrullen var byttet ut med noe tyrkisk og smakte godt.

Traff jackpot med bussgate fra innlandsterminalen, men slapp unna med 150 m bussing. Raste inn i taxfree der det jeg pleier ta med var blitt 15% dyrere enn i starten av måneden mener jeg. Kjøper stort sett bare billig vin der, polet har mer enn nok snadder om jeg skal bruke 300kr på en flaske.

Kom til kassen der det var kø så da ble det ikke kjøpt noe på tax-free.

Vy tok oss hjem det siste med dobbelt vognsett.

Stortrives fortsatt stort på sk business. Crewet utmerket seg ikke spesielt på denne turen, men da hadde full business å passe på. I tillegg manglet de ett crewmedlem på vei til Ord.

Ord er en flott by, men virker som om hotellprisene har lagt seg på samme nivå som NYC. Nå er målet å få sanket inn litt mer poeng hos Hilton så jeg kan bo gratis på de dyreste hotellene i fem døgn mens jeg har Diamond. Deretter takker jeg nok for meg. Vurderer vel nå å bruke hotels dot com etterhvert.

Takk for at dere ville lese om turen vår.

Last edited by Chriscross; 31-07-2022 at 17:39.
Chriscross is offline   Reply With Quote