Hu hei. Skiftet vann i boblebadet i går, så ekstra deilig å hoppe i med kaffekoppen i morges.
Snart ferdig med ferieuke 2, men har fortsatt ikke feriefølelsen. Får prøve igjen neste fredag.
Quote:
Originally Posted by Desk pilot
God formiddag. For over en måned prøvde jeg å få hjelp med en flyreise med KLM. De svarte jo ikke på telefon så da ble det chat, der jeg fikk svar av en chatbot. Det var tydeligvis stor pågang, for etter en stund sluttet den å svare. Helt til i går, som var 35 dager siden forrige kontakt. Da kom det en beklagelse om at det tok lang tid, og med spørsmål om jeg fortsatt trengte hjelp. Jeg svarte at reisen var avsluttet for flere uker siden. Det skjønte den ikke, så det ble mange rare oppfølgingsspørsmål før både den og jeg ga opp. Så det er tydeligvis ikke bare flyselskapene her på berget som strever med IT-systemene sine. Dere får ha en fin dag med eller uten chatboter. 
|
Chatbot er gøy men krever mye jobb. Det kreves også at kunden forstår at de kommuniserer med en AI. Vi gjorde et forsøk for et par år siden. Og selv om den egentlig gjorde en kjempejobb med å svare der den kunne, tok det lite å sende den feil vei. En stavefeil eller
SMS-språk f.eks .. Vi tweaket på harde livet, men folk var bare ikke klare for det. Mulig kundene våre er for bortskjemt ..